خرید بهترین بادام زمینی با پوست

بهترین بادام زمینی با پوست کشور متعلق به آستانه اشرفیه از استان گیلان می باشد که در بیش از دو هزار هکتار از زمین های این شهرستان کشت می شود.

زمان کاشت آن اوایل اردیبهشت تا نیمه خرداد و زمان برداشت آن اواسط شهریور تا آخر مهر است.

بیشتر بخوانید:

خاک روستای لاکوژده (بخش بندر کیاشهر) برای کاشت این محصول بسیار حاصل خیز بوده و اهالی این روستا از گذشته تاکنون مشغول به کاشت آن بوده اند.

این محصول بوته ای، با ارتفاع 30 تا 50 سانتی متری که دارد به صورت دو برگ زوج بر روی یک ساقه قرار داشته و گل هایی به رنگ زرد دارد که پس از تلقیح، دم گل خشک شده و پس از اینکه به سطح خاک رسید کم کم در خاک فرو رفته تا میوه درون خاک به عمل آید.

خرید بهترین بادام زمینی با پوست

مقایسه خواص بادام زمینی خام با بوداده

مقایسه خواص بادام زمینی خام با بوداده

به دلیل تلخی بادام زمینی خام، آن را بدون پوست بو می دهند .

بو دادن بادام به این  معنا است که  آن در معرض حرارت قرار داده تا طعم و عطر آن بهبود یاید .

لازم به ذکر است بدانید که بو دادن، ساختار، ترکیب شیمیایی و رنگ بادام را تغییر داده و در نهایت سبب کاهش رطوبت و ترد شدن آن میشود.

میزان پروتئین، چربی و کربوهیدرات موجود در آجیل خام و بو داده بسیار شبیه به هم هستند

با وجود اینکه کالری و چربی بادام بو داده به ازای هر گرم کمی بیشتر است اما این تفاوت بسیار اندک بوده، به طوری که مثلا 28 گرم بادام زمینی خام شامل 161 کالری انرژی و 14 گرم چربی است ، در حالی که همین میزان بادام زمینی بو داده دارای 167 کالری انرژی و 15 گرم چربی است.

بخشی از رطوبت بادام خام در طی فرایند بو دادن از بین می رود، بنابراین وزنش کم تر می شود.

به همین دلیل است که در وزن های برابر، میزان چربی بادام بو داده کمی بیشتر است.

همچنین در بحث مقایسه خواص بادام زمینی خام با بو داده ذکر این نکته حائز اهمیت است که :مواد مغذی همچون ویتامین E، روی ، منیزیم و کربوهیدرات برخی  آجیل ها از جمله همین بادام زمینی خام،  نسبت به حرارت حساس هستند و در طول فرایند بو دادن از بین میروند .

فروش مستقیم بادام زمینی با پوست نمکی

فروش مستقیم بادام زمینی با پوست نمکی متخصصان تغذیه بر این باورند که هر دو نوع یعنی بادام زمینی پوست کنده و بادام زمینی با پوست نمکی برای سلامتی بسیار مفید هستند.

اما توصیه می کنند که اگر بادام زمینی با پوست مقدار بیشتری از ریز مغذی ها را دارا است.

فروش مستقیم بادام زمینی با پوست نمکی در بازار آستانه کنار حرم می باشد که سالانه توریست های زیادی را به خود جذب کرده است.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.